Monday, February 20, 2012

GOD, SAVE MY GRANDMA

Seperti kebiasaan, lepas latihan petang di padang aku akan balik rumah dan check phone.
Bila aku check,tengok ada 3 missed calls,satu daripada ben dan 2 daripada bapak aku, (orang tua aku ni jarang-jarang call sampai dua kali kalau tiada hal penting. tanpa berlengah,aku pun dialled semula..tut..tut..tut
perkara biasa la aku buat tanya khabar mak bapak aku..pastu keluar la soalan "kenapa bapak called td"
terkejut juga aku dibuatnya,bila dia bagitau nenek aku masuk hospital akibat sesak nafas.. tiba-tiba dunia aku seperti kosong.. kali terakhir aku jumpa nenek aku tahun lepas,2011..waktu tu pun keadaan nenek kurang sihat

......bapak aku cakap nenek sekarang ni tak sedarkan diri dan bernafas guna bantuan oksigen je.  Sedih bila aku dengar berita yang kurang enak di sampai ke gegendang telinga aku ni. aku cuba tenangkan diri dan bermohon kepada tuhan supaya masih ada ruang untuk nenek aku di dunia yang sementara ini. aku bercadang untuk ambil cuti, untuk melawat nenek yang berada di hospital Besar Temerloh. Jadi aku pun deal la dengan kakak dan adik aku untuk pergi sekali.

semalam bapak aku call semula,dia bagitau keadaan nenek dah kembali stabil, dia dah mula sedar dan boleh makan seprti biasa. lega,lapang,tenang hati aku dengar berita yang sangat baik untuk aku. mungkin tuhan bagi aku ruang untuk berjumpa nenek. perasaan bersalah ada dalam diri aku bila aku xdapat nak ambil cuti., bersalah dengan kakak dan adik aku sebab dah deal sama-sama,akhir sekali aku yang tak dapat pergi. tadi emak aku pun call,dia ingat aku balik hari ini,tapi sebaliknya..aku dah jelaskan kenapa aku tak dapat balik.
Yang paling penting, Nenek aku kena tau, doa-doa daripada cucu dia tetap bersama dengan nenek. kami inginkan kesihatan dan kebahagiaan untuk nenek.

LOVE U MY GRANDMA ... 
 
 

2 comments: